Titul je už v predaji!

Autor: Ivan Lariš | 30.4.2013 o 15:22 | Karma článku: 5,74 | Prečítané:  723x

Som fanúšikom dobrých kníh. Čítam dosť. Som zaregistrovaný v niekoľkých kníhkupectvách. V dnešnej dobe internetu, nič jednoduchšie. Pár klikov a profil je vytvorený. Väčšina kníhkupectiev umožňuje registrovaným čitateľom pridávať si knihy do tzv. wishlistov alebo ešte lepšie po slovensky zoznamu želaní. Niektoré vás dokonca mailom upozornia, keď má kniha vyjsť alebo už vyšla. Aby sme ju „neprepásli“. Super vec. Popridával som si teda do wishlistu zopár očakávaných titulov.

Jedného dňa – plink! – informačný mail z „môjho“ kníhkupectva. So subjectom „Titul je už v predaji!“. V ďalšom texte mailu informácia, že knihu „je už možné objednať“. Divím sa. Veď je apríl a podľa mojej pamäti mala kniha vyjsť až v júni. Hovorím si – super i keď trochu pochybujem... Klikám na pripojený link v maili. Samozrejme, môj pocit ani pamäť ma nesklamali... Na stránke informácia, že titul  „by mal vyjsť 13.6.2013, do vydania zostáva 57 dní“. A vraj „je už v predaji!“. Cha-chá...

Píšem do kníhkupectva.

Vysvetľujem, že ich e-mail so subjectom "Titul je už v predaji!" je prinajmenšom zavádzajúci alebo klamlivý.  Vysvetľujem, že skutočnosť, že sa niečo "dá objednať" a "byť v predaji" je obrovský rozdiel. Keďže kniha má vyjsť o 57 dní a aj to len možno.

Podľa môjho názoru, keď je niečo v predaji, už to bežne dostať kúpiť. Je to  k dispozícii. Hneď. Toto je však ešte iba v procese prípravy. Tovar neexistuje. Je iba v pláne. Chápem, že ide o marketing, ale z môjho pohľadu a iste aj z pohľadu iných čitateľov – zákazníkov je to sklamanie. Pritom by stačilo zmeniť samotný subject napr. na: "Titul už čoskoro v predaji".

Z omylu sa ma snaží vyviesť po dvoch týždňoch odpoveď na môj feedback. V odpovedi stojí, že ich mrzí, že sa mi ich mail nepáči, ale podľa ich názoru je kniha v predaji - „ak sa dá titul kúpiť, je v predaji, bez ohľadu na to, či vyjde neskôr“.

Nemyslím, že to má logiku. Na existenciu samotného predaja musia byť prítomné 2 veci – tovar a peniaze. A kúpa obvykle prebieha „z rúčky do rúčky“. Ty mi dáš tovar, ja tebe peniaze. Ako teda môže byť v predaji niečo, čo vôbec neexistuje? Skôr by tam malo byť, že tovar sa síce ešte nedá kúpiť, ale už dá sa zaň zaplatiť...

Pravda bude asi niekde uprostred. Nemám nič proti predpredaju.  Zaplať dnes, dostaneš neskôr. Cena je platná v čase zaplatenia a obvykle nemenná.

Len si dosť dobre neviem predstaviť, kde by s týmito tvrdeniami skončil napríklad taký pekár, ktorý by vyvesil na svoju pekáreň oznam „Čerstvé rožky už v predaji!“ a potom, po prípadnom dopyte zo strany kupujúceho by mu povedal, že má za rožteky zaplatiť a že budú hotové presne o 57 dní. Presne v zmysle tvrdenia, že „ak sa to dá kúpiť, je v to predaji“. No a čo keď to bude až za dva mesiace? Je to predsa už  teraz „v predaji“...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?